Idag ska jag bli besprutad...

Jaha, då var dagen här. Dagen då jag måste ta den nedrans sprutan! Jag har haft flera tider tidigare, men jobbet har alltid kommit emellan. Lika bra att passa på nu när jag är ledig! Jag ska vaccinera mig inför Thailand, man måste ju börja i tid eftersom man ska ta den sista sprutan senast en månad innan man åker. Känns bra att veta att man måste ta en till också efter pesten idag!
Jag har alltid tyckt att sprutor är obehagligt, men  det blev värre för ett par år sen. Jag fick nått fel i foten (haha, listan är lång), så jag var tvungen att få blodförtunnande genom kanyler i armarna i nästan en vecka. Jag blev helt sönderstucken i båda armarna för sjuksköterskan kunde inte hitta nån bra ådra! Näst sista dagen lämnade hon tom kvar kanylen i armen för att hon skulle slippa sticka mig igen.
Har inte tagit nån spruta sen dess förutom kanylen dom satt i handen i ambulansen efter bilolyckan. Jag hade lite annat att tänka på just då än att det skulle göra ont!!
Fast ärligt så tror (hoppas) jag inte att det gör ont, stelkrampssprutan som jag fick när jag blev hundbiten (jag säger ju det) kändes knappt! Den blev man bara öm av efteråt och det kan jag ta ;)


Kommentarer
Postat av: Evelina

Jisses vad du är med om saker :P Är du Karolina 2 eller? :P

2008-11-04 @ 13:55:24
URL: http://lonken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0