Enbent dilemma...

Vi brukar ofta skämta om att ingen kan sno skor på jobbet, för bara den högra står ute. Vem vill ha en sko liksom? Idag fick jag äta upp det. Kom nämligen in en dam med ett amputerat ben som skulle handla skor. Jag visste inte hur jag skulle göra riktigt. Känns som det är lätt att säga fel sak och jag tycker att det känns dumt att sälja ett helt par om dom bara kan använda en. Då får dom ju betala för nått dom inte ens använder! Då kom dilemmat upp om jag ska fråga om hon ville köpa en eller om man ska ignorera. Vanliga fraser man säger är ju tex:


Jag ska bara hämta din andra sko (behövdes uppenbarligen inte)

Vill du testa den andra skon också? (gick inte)

Pröva gärna att gå omkring lite så du känner hur dom sitter (gick ju inte heller)




Tror jag nöjde mig med att säga att jag skulle hämta kartongen, haha! Snygga skor fick hon iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0